Hoe gaat het als je niet tevreden bent over Yeph? Dan willen wij dit graag weten, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Het maakt niet uit waar jouw klacht over gaat. Bijvoorbeeld over onze informatie, onze bereikbaarheid of over één van onze medewerkers.
Het fijnste is om eerst over jouw klacht te praten met de betrokken personen. Een vertrouwenspersoon kan je bij dit gesprek ondersteunen. Vaak helpt dit al en kun je het samen oplossen.
Lost een gesprek de klacht niet op? Dan kun je terecht bij een onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze bemiddelt tussen jou en de betrokken medewerker(s). Je klacht is vertrouwelijk. Samen bekijken jullie hoe je de klacht kunt oplossen. Een gesprek met een klachtenfunctionaris kun je aanvragen via het telefoonnummer van Yeph.
Is jouw klacht niet opgelost met de klachtenfunctionaris? Dan kun je jouw klacht sturen naar de klachtencommissie. Yeph heeft geen eigen klachtencommissie. Je stuurt jouw klacht naar de klachtencommissie van één van de organisaties die in Yeph samenwerken. Je vindt hierover informatie op de website van de organisatie: Youké, Pluryn of ‘s Heeren Loo.
De mensen van de klachtencommissie werken niet bij Yeph of bij de organisatie waar jij de klacht indient. De klachtencommissie is echt onafhankelijk.